Кожна компанія рано чи пізно стикається з необхідністю розробки бізнес-плану. Незалежно від того, на якому етапі розвитку бізнесу виникає таке завдання, важливість якісного підходу стає одним з пріоритетів.

Для того, щоб підготувати якісний бізнес-план, потрібен комплексний підхід, професіоналізм, креативність і командна робота.

Спочатку слід визначитися з цілями розробки бізнес-плану. Чого ми хочемо досягти в кінцевому підсумку? Відкрити новий бізнес, розширити або масштабувати існуючий, реалізувати інноваційний проект, залучити інвестиції, отримати кредит, виграти грант?.. Цілей може бути безліч. Тому дуже важливо конкретизувати їх, перш ніж приступити безпосередньо до бізнес-планування.

Визначившись із цілями, приступаємо до збору інформації. Чим більше тим краще. Авжеж при цьому не повинна страждати якість інформації: вона повинна бути актуальною, релевантною, надійною. Інформація потрібна по всіх аспектах маркетингової діяльності: від стану та динаміки ринку до цін і прибутку конкретних виробників (марок, компаній).

Озброївшись необхідною інформацією можна приступати до розробки бізнес-плану.

Як правило, бізнес-план являє собою документ, що складається з декількох розділів. Серед його розділів можуть бути:

  • резюме проекту;
  • опис бізнес-ідеї;
  • план маркетингу;
  • план виробництва / продажів;
  • персонал;
  • ризики;
  • фінансові показники проекту.

При розробці бізнес-плану важливо чітко структурувати інформацію, обгрунтувати свої висновки та пропозиції, а також проявити креативність — адже бізнес-план це не просто «сухий» документ, це інструмент продажу вашої ідеї, від якого залежить ваш подальший успіх.

Саме тому для розробки бізнес-плану потрібна згуртована команда професіоналів, здатних зі звичайних цифр і розрахунків скласти привабливу «картинку», здатну завоювати місце під сонцем.

Якщо у вас немає такої команди, то краще звернутися до професіоналів ззовні. Не забувайте, що від ефективності планування залежить уся подальша діяльність. Хороший бізнес-план призведе до успіху, а поганий — до втрати часу та коштів.

Добавить комментарий