Інтерв’ю журналу «Маркетинг і реклама»
ЮЛІЯ МИТРОХІНА, керуючий партнер, MegaMarketing, Київ
ВХОДИМО У НОВИЙ РІК З ОБЕРЕЖНИМ ОПТИМІЗМОМ!
1. Попередній рік, на жаль, не можна назвати успішним для національної економіки в Україні. Звичайно, це позначається і на стані вітчизняного маркетингу. Прохання зазначити п’ять головних тенденцій розвитку маркетингу в нашій країні, які визначили його нинішній рівень (за силою впливу — за зменшенням).
Ю.М.: Не дивлячись на складну економічну ситуацію в Україні, відзначається розвиток ринку маркетингових послуг. Можна виділити кілька основних трендів.
- Зростання значущості маркетингу для бізнесу. Все більше компаній і підприємців усвідомлюють, що їм потрібен маркетинг. До нашого агентства все частіше звертаються компанії «старого гарту» з проханням розробити стратегію маркетингу.
- Перехід у digital. Ця тенденція спостерігається вже давно та пов’язана перш за все з зручністю, доступністю, можливістю оцінити результати маркетингу та відстежити ефективність в будь-який момент.
- Зростання конкурентної боротьби за споживача. Так, споживач стає більш вимогливим, йому не потрібні просто знижки або безкоштовна доставка. Сучасний український споживач хоче отримувати додаткову цінність, відчувати свою значимість для компанії. Саме тому маркетинг стає більш креативним і витонченим.
- Надмірні очікування. Часто підприємці переоцінюють можливості маркетологів, чекаючи від них миттєвих результатів, величезного потоку клієнтів при мінімальних вкладеннях.
- Зростання популярності Influencer marketing. Компанії стали частіше звертатися до блогерів для розміщення реклами, оскільки це показує хороші результати як для зростання знання бренду, так і для продажів.
2. Які, на Вашу думку, основні тенденції будуть характерні для вітчизняного маркетингу в новому 2019 році?
Ю.М.: Думаю, що названі мною тенденції збережуться і в 2019 році. Можна додати також:
- омніканальність. Важливо, щоб маркетинг задіяв різні канали комунікацій і забезпечував кілька торкань бренду зі споживачами;
- симбіоз методик з різних галузей. Маркетингові проекти будуть більш комплексними та цікавими, із застосуванням нових механік, невластивих маркетингу;
- інтеграцію брендів і людей.
3. Як Ви думаєте, з якими головними труднощами зіткнуться вітчизняні маркетологи в новому році?
Ю.М.: Загадувати складно, оскільки попереду вибори, від яких буде залежати багато, в тому числі й маркетингова активність компаній. Головними труднощами можуть бути:
- непередбачуваність в силу політичних гонок;
- висока конкуренція за рекламні площі, яка призведе до зростання витрат у одних рекламодавців і часткової відмови від реклами у інших.
4. Можливо, крім труднощів, минулий рік приніс якісь маркетингові позитивні тенденції. Які основні можливості в практиці українського маркетингу в 2018 році Ви можете назвати? Які найважливіші можливості Ви бачите в новому році?
Ю.М.: Щоб процвітати в новому році, компаніям треба стати ще більш гнучкими, діяти сміливіше, швидше та креативніше, приділяти належну увагу маркетингу, відстежувати тенденції не тільки на українському ринку, але і за кордоном. Часто у компаній недостатньо коштів для утримання власного відділу маркетингу або висококласних фахівців, тому для них правильне рішення — це аутсорсинг маркетингових послуг.
Маркетинг розвивається та допомагає розвивати бізнес. Тому треба діяти!
Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 1 (268) січень 2019.