Географічна (регіональна) організація відділу маркетингу — це об’єднання маркетингових дій відповідно до території, що обслуговується, тобто організаційна структура, в якій фахівці з маркетингу згруповані за окремими географічними регіонами.

Її застосування є доцільним, коли:

  • територіальний радіус дій дуже великий, що ускладнює спеціалізацію маркетингових дій;
  • територіальні ринки розрізняються між собою, що обумовлює відмінності маркетингових стратегій;
  • через труднощі спеціалізації маркетингових дій виникає необхідність створення регіональних підрозділів, що володіють значною самостійністю.

Переваги даної оргструктури: маркетологи, які мешкають на обслуговуваних ними територіях, краще пізнають клієнтів, ефективніше працюють з мінімальними витратами коштів і часу.

Серед недоліків цієї структури слід відзначити дублювання робіт і проблеми координації.

Така організація дозволяє краще пізнати своїх споживачів на території, що обслуговується, та ефективно працювати з мінімальними витратами часу і коштів.

Дану структуру відділу маркетингу також називають «географічна або територіальна організація маркетингу».

Ми знаємо, як вибрати оптимальну структуру відділу маркетингу для кожного бізнесу.