Продуктова (товарна) організація відділу маркетингу — це структура, в якій за розробку та реалізацію стратегічних і поточних планів маркетингу для групи продуктів або певного продукту відповідає відповідний фахівець або група фахівців, що виконують усі необхідні для даної товарної групи (товару) функції маркетингу.

Організація за товарною ознакою (галузева) доцільна при широкому асортименті товарів, що різко відрізняються один від одного.

Як правило в підпорядкуванні керуючого по товарній номенклатурі знаходяться фахівці по групах товарів, а в їх підпорядкуванні — менеджери по товару (product-менеджери).

Кожен керуючий по товару самостійно розробляє плани, стежить за їх здійсненням, контролює результати, координує весь комплекс маркетингу по товару.

Переваги даного виду відділу маркетингу полягають у наступному:

  • висока пристосовність до ринкової ситуації;
  • полегшує керівництву стимулювання ринку конкретних товарів, у т.ч. дрібних товарів;
  • є школою для молодих підприємців, керівників, тому що вони залучаються в усі сфери діяльності.

Недоліки даної організації полягають у наступному:

  • ускладнена координація маркетингових дій;
  • порівняно великі витрати;
  • веде до розростання штатів і надмірного бюрократизму;
  • менеджери не завжди володіють достатніми правами для ефективного виконання своїх обов’язків;
  • менеджери, стаючи експертами по товарах, рідко стають фахівцями в функціональних областях маркетингу.

Не знаєте, яку структуру відділу маркетингу вибрати? Ми знайдемо оптимальне рішення для вас!