Важливою складовою розвитку бренду є формування оптимального портфеля PR-інструментів.

Розглянемо найбільш популярні PR-інструменти.

Прес-реліз — це документ, що містить коротке, соціально значиме повідомлення про актуальні факти або події, які співвідносяться з вектором розвитку бренду компанії, адресоване представникам ЗМІ для інформування громадськості, та відображає офіційну точку зору керівництва компанії.

Прес-релізи привертають увагу ЗМІ, є основою для підготовки інформаційних матеріалів, сприяють обізнаності аудиторії, налагодженню співпраці із засобами масової інформації.

Однак, існує ймовірність невиходу інформації в широке поле; низький ступінь контролю та невизначений опосередкований вплив на групи громадськості.

Інтерв’ю — бесіда у формі запитань і відповідей, діалогу між особистістю (представником бренду або компанії) і журналістом.

Сторітеллінг — подання інформації у формі розповіді життєвої історії з метою заручитися підтримкою аудиторії через вплив на її почуття.

Кейс-історія — розповідь, яка містить позитивну оцінку споживачами популярних продуктів або позитивний досвід вирішення проблемної ситуації.

Авторська стаття — стаття, підготовлена ​​представником компанії та опублікована ЗМІ.

Оглядова стаття — матеріали, підготовлені журналістами з метою ознайомлення громадськості з компанією або брендом.

Щорічні звіти — публічне висвітлення результатів діяльності компанії з метою надання їм суспільної значимості та залучення уваги.

Публічні виступи на бізнес-сніданках, форумах, конференціях. При цьому особливу увагу слід приділяти ораторській майстерності спікера.

Прийом — важливий захід щодо зміцнення ділових зв’язків і налагодження комунікацій між керівництвом компанії та представниками різних груп громадськості.

Конференція — фактично являє собою форму наради, присвяченої розгляду певних проблем або теми.

Прес-конференція — зустріч журналістів з представниками компанії з метою надати ЗМІ інформацію про проект чи подію.

Презентації є подіями, при яких представники компанії знаходяться перед своєю аудиторією та розповідають про свою роботу або продукт.

Благодійність — завжди здійснюється на безкоштовній основі, що не передбачає фінансових й інших зобов’язань з боку осіб, які отримують підтримку.

Спонсорство — це внесок фізичної або юридичної особи у вигляді фінансування окремих проектів, починань компаній або окремих особистостей.

Дні «відкритих дверей» — дозволяють всім бажаючим познайомитися з діяльністю компанії, її планами, задати керівництву питання.

Виставка — захід, в межах якого значна кількість компаній, що представляють зразки (експонати) своєї продукції, прагнуть інформувати відвідувачів про свою продукцію з метою стимулювання продажів.

Блог — інтернет-журнал (щоденник), який є онлайновою стрічкою повідомлень, регулярно оновлюється і на якій автор або група авторів розміщують свої роздуми, коментарі, текстові та графічні файли, а також гіперпосилання. Багато людей ведуть особисті блоги в соціальних мережах.

Професійне використання PR-інструментів дає наступні можливості:

  • коригувати та впливати на громадську думку;
  • якісно управляти інформаційними потоками;
  • змінювати інтенсивність і напрямок комунікаційного впливу;
  • демонструвати свої фінансові потужності;
  • підвищити ефективність маркетингової діяльності.