Що являє собою стратегія, хто повинен її розробляти та чи потрібна антикризова стратегія маркетингу?

Навіщо потрібна стратегія?

Стратегія обумовлює напрямок розвитку бізнесу. Ми встановлюємо спочатку мету, а потім розробляємо план щодо її досягнення. Це і є стратегія. Раніше стратегію розробляли на довгостроковий період 3-5 років і більше. Зараз все частіше ми розробляємо стратегію маркетингу на 6-12 місяців, оскільки зовнішнє середовище дуже мінливе. Бізнес повинен встигати адаптуватися та трансформуватися відповідно до змін, що відбуваються.

Стратегія в умовах кризи вкрай необхідна. Тому, якщо у вас її не було до кризи, то зараз саме час її розробити. Це дозволить вам успішно пережити кризу.

Хто повинен займатися розробкою стратегії?

Помилкою багатьох компаній є те, що стратегія спускається згори вниз, і часто виконавці просто не розуміють, як її реалізувати. Розробкою стратегії повинні займатися ті люди, які будуть її впроваджувати. Тому стратегію маркетингу повинен розробляти відділ маркетингу, а не директор (можна разом). А якщо ви плануєте віддати маркетинг на аутсорс, то і стратегію краще розробляти з залученням обраного вами маркетингового агентства.

Чи потрібна антикризова стратегія маркетингу?

В межах антикризової стратегії ви повинні проаналізувати нові напрямки бізнесу, оцінити свій потенціал у нових нішах. Обов’язково треба проаналізувати ринок в цілому, а також активність конкурентів. Окремої уваги заслуговує комунікаційна складова — які канали та типи комунікацій використовують лідери ринку й ваші конкуренти.

Антикризова стратегія маркетингу спрямована на те, щоб зуміти реалізувати нові можливості.