Особливої уваги потребують до себе маркетингові стратегії, спрямовані на побудову відносин з клієнтами:
- стратегії сегментації;
- стратегії вибору цільового ринку;
- стратегії позиціонування;
- стратегії залучення й утримання покупців;
- стратегії управління прихильністю покупців.
Стратегія сегментації впливає на рівень ефективності маркетингу і бізнесу в цілому.
В сучасних умовах компанії все частіше використовують стратегії диференційованого та індивідуалізованого маркетингу, в центрі яких знаходяться потреби та біль конкретних споживачів.
Стратегія вибору цільового ринку допомагає компанії визначити, скільки сегментів їй слід обслуговувати та яким чином. Виділяють:
- Стратегію товарної спеціалізації — маркетингова діяльність орієнтована на певний вид товару, який пропонується різним покупцям.
- Стратегію сегментной спеціалізації — маркетингова діяльність орієнтована на задоволення різних потреб одного сегмента.
- Стратегію селективної спеціалізації — критеріями вибору цільового ринку є прибутковість і відповідність ресурсів і можливостей компанії.
- Стратегію повного охоплення ринку — маркетингова діяльність орієнтована на задоволення потреб всього ринку.
Стратегія позиціонування дозволяє виділити компанію або бренд серед інших, забезпечити бажане місце на ринку та у свідомості покупців.
Стратегія позиціонування — це центральна ланка всієї стратегії маркетингу, оскільки саме стосовно неї складається весь комплекс маркетингових дій компанії. Виділяють:
- позиціонування на основі різноманітності товарів;
- позиціонування на співвідношенні «ціна-якість»;
- позиціонування на стилі життя;
- позиціонування на основі рівня обслуговування;
- позиціонування на задоволенні специфічних потреб;
- позиціонування на основі зручності, комфорту;
- позиціонування на вигодах;
- позиціонування за показниками якості;
- позиціонування на іміджі;
- позиціонування по персоналу;
- позиціонування за походженням товару;
- позиціонування по категорії клієнтів;
- позиціонування на додаткових послугах.
З метою підвищення ефективності бізнесу розробляють стратегії, спрямовані на залучення та утримання клієнтів, а також на побудову ефективних довгострокових взаємин з цільовим ринком.
Серед маркетингових стратегій управління прихильністю покупців виділяють:
- Придбання прихильності.
- Формування прихильності.
- Розвиток прихильності.
- Активний розвиток прихильності.
- Підтримка прихильності.
- Стабілізація прихильності.
- Зміцнення прихильності.
- Збереження прихильності.