Антикризовий PR — це комплекс високоефективних технологій, які орієнтовані на прогнозування, виявлення та усунення кризи, та вихід з неї, а також регулювання її наслідків.
Причинами виникнення кризи можуть бути: несвоєчасно перераховані гроші, не правильно представлене рекламне повідомлення, зміни політичної ситуації в країні тощо.
Симптомами кризи є:
- компрометуючі статті в ЗМІ;
- зниження рівня продажів;
- зменшення кількості потенційних клієнтів;
- захоплення частки ринку конкурентом тощо.
Кризи потрібно діагностувати. Для цього залучаються PR-фахівці, які збирають формальну та неформальну інформацію про ситуацію, що склалася, а потім розробляють шляхи виходу з неї.
Найкращим шляхом подолання кризи є запобігання її виникнення. Для цього здійснюється повсякденний піар: підтримка та коригування іміджу, оперативне реагування на події, захист іміджу від зовнішнього впливу, контроль комунікаційних каналів, антикризовий моніторинг.
PR-стратегії під час кризи умовно можна розділити на:
- регресивні — ігнорування кризи;
- агресивні — розробка та впровадження PR-кампаній, спрямованих проти «кривдників»;
- оборонні — виправдання перед суспільством (громадськістю), розробка заходів, спрямованих на подолання кризи, уникнення негативних наслідків, перемикання уваги суспільства із загостреної проблеми на іншу — не пов’язану з діяльністю компанії;
- комбіновані — поєднання декількох стратегій.
Крім традиційних новин в антикризовому піарі використовують: прес-конференції, прес-релізи, інтерв’ю, спростування, корпоративні видання, спонсорство, лобіювання, судові позови, управління чутками тощо.
Одна справа, коли проблеми бізнесмена виникають з його провини, а інша — коли він не має ніякого відношення до неї. Йдеться про об’єктивні кризи.
За умов виникнення такої кризи виникає питання про те, наскільки компанія та її керівники змогли адаптуватися до зовнішніх обставин.
Таким чином, очевидно, що наявність ефективної PR-стратегії є дуже важливим елементом управління в кризових ситуаціях.
Джерело: