Основні уроки маркетингу в умовах пандемії в інтерв’ю ЮЛІЇ МИТРОХІНОЇ, директора з маркетингу агентства MegaMarketing, для журналу «Маркетинг в Україні».

НОВА РЕАЛЬНІСТЬ

1. Які уроки як маркетолог Ви винесли з 2020 року?

Ю.М.: 2020 рік був досить цікавим з точки зору маркетингу та бізнесу. Він навчив нас бути більш швидкими, гнучкими, уміти пристосовуватися та навіть виживати в умовах повної непередбачуваності.

При цьому важливо шукати та знаходити нові можливості не тільки в тій сфері, де діє ваш бізнес, а й в інших нішах. Важливо відстежувати весь ринок, і навіть весь світ.

Дій, змінюйся, шукай можливості — одні з головних слів 2020 року.

2. Яких знань Вам не вистачало для реагування на виклики 2020 року?

Ю.М.: Знання ми отримуємо все своє життя. 2020 рік не став винятком.

Багатьом компаніям не вистачило знань у сфері digital-маркетингу. Карантин практично змушував багато бізнесів виходити в онлайн, і той, хто сильно пручався, зазнав невдачі.

На щастя, наше агентство займається онлайн-просуванням від дня його заснування, ми постійно вивчаємо нові інструменти та канали просування, тому змогли успішно розвиватися й у 2020 році. Як результат — ми другий рік поспіль отримали нагороду «Лідер галузі».

Головне — не боятися змін, а якщо не вистачає якихось знань, то краще звернутися за допомогою до професіоналів.

3. Ваша думка: чи треба проводити маркетингові дослідження в період карантинів і локдаунов?

Ю.М.: Маркетингові дослідження є основою для прийняття не тільки маркетингових рішень, а й в цілому управлінських рішень у бізнесі.

У період карантинів і локдаунов їхня важливість не знизилася, а навіть зросла. Але при цьому слід зазначити, що швидкість отримання інформації стала одним з найважливіших чинників успіху. Тому маркетингові дослідження доводилося проводити в стислі терміни. Також зросла складність прогнозування через високу невизначеність ситуації у всьому світі.

4. Як вплинула ситуація з COVID-19 на роль СМО в компанії?

Ю.М.: У прогресивних компаніях керівник з маркетингу давно є однією з ключових фігур. Багато компаній усвідомили важливість функції маркетингу завдяки пандемії, де CMO став тією сполучною ланкою, без якої в 2020 року не було прийнято жодного рішення.

При цьому важливо, щоб CMO мав не тільки достатній досвід і знання, а й умів гнучко реагувати на зміни у зовнішньому середовищі, брати на себе відповідальність за успіхи та невдачі.

5. Аутсорсинг маркетингу — розшифруйте цей термін у практиках і інструментах.

Ю.М.: Аутсорсинг маркетингу — це одна з основних послуг нашого маркетингового агентства.

Наша модель аутсорсингу передбачає 2 основні етапи:

  • Розробка стратегії маркетингу — від ідеї та проведення маркетингових досліджень до складання детального плану дій.
  • Реалізація стратегії на щоденній основі — використання різних інструментів відповідно до плану маркетингу. Як правило, це просування в соціальних мережах (Facebook, Instagram), YouTube, копірайтинг, PR, реклама, event-менеджмент, фото і відео production, графічний та web дизайн. Набір інструментів залежить від специфіки бізнесу та поставлених цілей.

При цьому важливо розуміти, що ефективність аутсорсингу маркетингу багато в чому залежить від взаємин клієнта з
агентством, від швидкості надання інформації та зворотного зв’язку, готовності до змін.

Повний варіант опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг в Україні» № 6 (123) листопад-грудень 2020.