Основні тенденції українського маркетингу 2020-2021гг. в інтерв’ю ЮЛІЇ МИТРОХІНОЇ, директора з маркетингу агентства MegaMarketing, для журналу «Маркетинг і реклама».
У 2021 РОЦІ МАРКЕТИНГ ПОМІТНО ЗМІНЮЄТЬСЯ. НА ЧОЛІ УГЛА — ДІДЖІТАЛІЗАЦІЯ, ПОШУК СМИСЛІВ І … СПРОЩЕННЯ
1. Маркетинг змінюється разом з розвитком цілої маси факторів: від стану економіки і пандемії COVID-19 до рівня політичного керівництва країною. Прохання зазначити п’ять головних тенденцій розвитку маркетингу та реклами в Україні, які визначили його нинішній рівень (за силою впливу — за зменшенням).
Ю.М.: Світ став іншим, і маркетинг — теж. Серед основних тенденцій 2020 року хочеться відзначити наступні:
- Повна діджіталізація. Хто цього не зробив раніше, той відчув негативний вплив 2020 року найсильніше.
- Відсікання зайвого. В силу непередбачуваності зовнішнього середовища та обмеженості ресурсів багато компаній стояли перед вибором, як правильно розподілити ресурси. Це стосувалося і маркетингу. Віддавалася перевага більш ефективним інструментам, а від менш ефективних відмовлялися.
- Боротьба за увагу. Перенасиченість онлайн-каналів підштовхувала шукати нові методи залучення уваги цільової аудиторії.
- Пошук партнерів. 2020 рік породив цілу серію цікавих колаборацій.
- Глобалізація. Весь світ боровся із загальною проблемою, що сприяло швидкому поширенню комунікацій по всьому світу. Межі практично стерлися, незважаючи на карантин.
2. Які маркетингові небезпеки та можливості приніс, на вашу думку, попередній 2020 рік? Природно, пандемією і локдауном не обмежується!
Ю.М.: Головна небезпека 2020 року — це непередбачуваність, складність прогнозування ситуації. Ніхто не знав, що буде через тиждень — місяць — квартал.
Однак 2020 рік приніс чимало можливостей, особливо для тих, хто їх шукав, — нові колаборації, «вибух» інтернет-активності користувачів, зростання переглядів відеоконтенту.
3. Які, на Вашу думку, основні тенденції будуть характерні для вітчизняного маркетингу і реклами в новому 2021 році?
Ю.М.: Тенденції збережуться і в 2021 році: посилення digital-комунікацій, переважання відеоконтенту, зростання значення соціальної відповідальності бізнесу та її демонстрація в маркетингових комунікаціях.
4. Як Ви думаєте, з якими головними труднощами зіткнуться вітчизняні маркетологи в новому році?
Ю.М.: Локдауни привели багато компаній до банкрутства, багато хто змушений переглядати свої бюджети. Тому основні труднощі для маркетологів будуть пов’язані з бюджетуванням маркетингу, пошуком платоспроможних клієнтів і побудовою ефективної комунікації з ними.
Також слід зазначити непередбачуваність зовнішнього середовища, оскільки «війна» з вірусом ще не завершена.
5. Які найважливіші можливості для реального маркетингу та креативної реклами в Україні Ви бачите в 2021 році?
Ю.М.: 2021 рік — це рік нових можливостей, оскільки світ трансформувався та необхідно якнайшвидше адаптуватися до нових умов. Креатив — це невід’ємний елемент для боротьби за увагу аудиторії. Треба шукати нестандартні рішення, відкривати нові інструменти та канали просування.
Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 1 (292) січень 2021.