Про основні тенденції українського маркетингу 2019-2020рр. розповідає ЮЛІЯ МИТРОХІНА, керуючий партнер маркетингового агентства MegaMarketing в інтерв’ю для журналу «Маркетинг і реклама».
НІЧОГО НЕСПОДІВАНОГО, АЛЕ ПРАЦЮВАТИ ДОВЕДЕТЬСЯ БІЛЬШЕ!
1. Маркетинг змінюється разом з розвитком цілої маси факторів: від стану економіки до рівня політичного керівництва країною. Прохання зазначити п’ять головних тенденцій розвитку маркетингу в Україні, які визначили його нинішній рівень (за силою впливу — за зменшенням).
Ю.М.: Основні тенденції в маркетингу збереглися і, швидше за все, будуть актуальні в 2020 р.:
1. Діджіталізація в усіх сферах бізнесу та напрямках маркетингу. Якщо раніше деякі підприємці говорили, що їм не потрібен digital-маркетинг, оскільки у них немає сайту, а всього лише торгова точка на ринку, то в сьогоднішніх реаліях таких бізнесів стає все менше.
2. Відеомаркетинг стає одним із основних трендів. Саме тому сталося неймовірне зростання популярності TikTok.
3. Чат-боти все частіше закривають окремі питання бізнесу, а також замінюють цілі професії. Так, чат-бот може замінити консультанта з підбору туру, продавців різних товарів і інші категорії фахівців.
4. Доповнена реальність як один з елементів інтерактивного маркетингу прекрасно працює над залученням аудиторії. Доповнена реальність широко використовується як за кордоном (наприклад, серія Hidden Side від Lego, де за допомогою телефону необхідно «ловити привиди»), так і на українському ринку (яскравий приклад — #каваоке від ОККО).
5. Зміщення комунікацій в сторону покоління Z — ми все більше намагаємося його зрозуміти та змінити свою мову комунікацій. Ще вчора ми говорили про мілленіалів, а сьогодні — все більше про покоління Z, в спину якому починає активно дихати підростаюче покоління альфа.
2. Які маркетингові небезпеки та можливості приніс, на Вашу думку, попередній 2019 р.?
Ю.М.: З основних моментів невизначеності в 2019 р. можна назвати нестабільність курсу валют і зміна алгоритмів. Наприклад, в самому кінці 2019 р. YouTube ввів нові правила щодо дитячого контенту. І зараз дитячі ютуб-канали в пошуках нових ефективних інструментів просування, оскільки більшість старих вже не працює.
Щодо можливостей можна назвати розвиток нових соціальних мереж та вирішення питання порівняльної реклами на законодавчому рівні.
3. Які, на Вашу думку, основні тенденції будуть характерні для вітчизняного маркетингу в новому 2020 р.?
Ю.М.: Більшість тенденцій 2019 р. збережеться і в 2020 р. Переважатиме відеоконтент у всіх каналах маркетингу, контент з доповненою реальністю, живе спілкування, відмова від ретельно «вилизаних» фото та картинок і перехід до більш природніх і живих.
4. Як Ви думаєте, з якими головними труднощами зіткнуться вітчизняні маркетологи в новому році?
Ю.М.: Основними труднощами можуть бути зростаюча перенасиченість інформаційного поля, через що складно достукатися саме до своєї цільової аудиторії, а також нестабільність і непередбачуваність курсу валют, що ускладнює бюджетування маркетингу.
5. Які найважливіші можливості для реального маркетингу в Україні Ви бачите в новому 2020 р.?
Ю.М.: Щоб бути успішними в 2020 р., треба навчитися дарувати користь своєї аудиторії, виділятися з натовпу, інтегруватися з іншими учасниками ринку. Маркетинг стає якоюсь гранню на перетині різних сфер і напрямків бізнесу, соціальних процесів і повсякденного життя. Це чудова можливість для відкриття нових інструментів розвитку бізнесу.
Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 1 (280) січень 2020.