Позиція іміджу компанії є найбільш вагомою детермінантою при розробці PR-стратегії.

Імідж — загальне враження, яке створюється у людей про ту чи іншу людину, продукт або компанію. Імідж завжди соціально обумовлений, впливає на громадську думку, кардинально впливає на результати ділової активності.

Ознаками іміджу є:

  • Синтетичність. Планування діяльності, щоб справляти певне враження за допомогою бренду.
  • Достовірність. Нікому не потрібен імідж, якщо він не користується довірою людей.
  • Пасивність. Спочатку імідж є подобою компанії, а потім компанія стає подобою іміджу.
  • Яскравість і конкретність. Імідж краще спрацьовує, якщо апелює до почуттів, швидко сприймається, коли зосереджується на певних рисах і яскраво висвічує один або кілька характерних ознак бренду.
  • Спрощеність. Щоб уникнути небажаних ефектів, імідж повинен бути простіше, ніж представляється об’єкт. Найбільш ефективний імідж є простим і швидко запам’ятовується.
  • Невизначеність. Імідж повинен встояти перед непередбаченим розвитком подій, змінами в смаках, відповідати бажанням різних людей.

Компанія повинна намагатися створювати єдиний образ для всіх груп громадськості, разом з тим при плануванні моделі іміджу варто формувати кожен аспект (компонент) іміджу. Такий підхід дозволить створити цілісний імідж, який забезпечить компанії прихильність різних груп громадськості.

Імідж компанії охоплює наступні складові:

1. Соціально-етичний аспект, який визначається:

  • рівнем відповідності продукції (виробництва) екологічним і моральним нормам;
  • значимістю продукції / послуг для регіону;
  • рівнем травматизму на підприємстві;
  • рівнем допомоги соціальним закладам, які є на балансі підприємства (дитсадки, спорткомплекси);
  • рівнем соціальної, морально-етичної та економічної відповідальності перед працівниками, акціонерами та іншими групами громадськості;
  • ступенем участі компанії в культурно-освітніх акціях, спортивних заходах;
  • ступенем участі в ліквідації наслідків кризи, які викликані діями компанії та її здатності подолати труднощі;
  • рівнем відповідності місцезнаходження та дизайну компанії навколишньому середовищу (критерій особливо важливий для рітейлу);
  • значимістю економічних результатів діяльності для регіону діяльності;
  • рівнем забезпеченості населення робочими місцями.

2. Внутрішньо-організаційний аспект:

  • рівень корпоративної культури компанії;
  • сприятливість морально-психологічного клімату;
  • рівень конфліктності в колективі;
  • рівень впізнаваності фірмового стилю;
  • рівень компетентності представників і топ-менеджменту компанії;
  • рівень компетентності представників компанії, які виступають перед ЗМІ;
  • професійність зовнішнього вигляду персоналу компанії;
  • можливість кар’єрного зростання;
  • швидкість проходження по службових сходах;
  • рівень оновлення устаткування;
  • рівень привабливості екстер’єру та інтер’єру;
  • ступінь доброзичливості персоналу;
  • швидкість обслуговування;
  • стиль управління;
  • вміння делегувати повноваження;
  • стиль ділових відносин;
  • наявність / відсутність бар’єрів спілкування;
  • особиста культура керівника та фахівців.

3. Діловий аспект:

  • переваги перед конкурентами;
  • рівень матеріально-технічного забезпечення;
  • компетентність персоналу;
  • популярність компанії в професійних колах;
  • фінансова стабільність компанії;
  • ділової рейтинг;
  • надійність, виконання договірних зобов’язань.

4. Споживчий аспект:

  • рівень лояльності клієнтів;
  • рівень інформованості про бренд;
  • ступінь територіальної доступності товару;
  • рівень привабливості цінової політики компанії;
  • рівень обслуговування.

Імідж — це образ, який створюється активними або пасивними діями в свідомості громадськості та надає довгострокові конкурентні переваги компанії.

Ретельно продумана PR-стратегія допоможе створити необхідний імідж для розвитку бренду компанії.

Джерело: