Розглянемо основні етапи стратегічного планування:
- Визначення місії та стратегічних цілей.
- Виділення основних напрямків бізнесу.
- Проведення аналізу.
- Розробка маркетингової стратегії.
- Визначення тактики реалізації стратегії.
I етап. Місія компанії — це основне її призначення, що визначає якою діяльністю вона повинна займатися.
Місія компанії формулюється для того, щоб дати напрямок процесу планування та стратегії компанії і в тому числі маркетинговій стратегії.
Коли місія визначена, встановлюють стратегічні цілі розвитку. Як правило, цілі визначаються на найближчий рік, на 3 роки та на 5 років.
II етап. Після того як визначена місія та стратегічні цілі компанії, визначаються основні напрямки бізнесу, за допомогою яких планується досягти поставлених цілей. Це можуть бути як діючі, так і плановані напрямки.
III етап. Важливою частиною стратегічного планування в маркетингу є аналіз. На його основі визначаються можливості компанії та проблеми, з якими вона зіштовхується в процесі своєї діяльності. Маркетинговий аналіз дозволяє дати відповідь на 2 важливих питання: який стан компанії та в якому напрямку вона рухається.
IV етап. Розробка маркетингової стратегії.
При розробці стратегії визначається, за рахунок яких основних інструментів будуть досягатися цілі:
- сильний бренд
- товарний портфель
- цінова політика
- обслуговування
- додаткові цінності
Залежно від цього розставляються основні акценти та плануються стратегічні заходи по кожній складовій маркетингу-мікс.
V етап. Тактика. Стратегічне планування завершується розробкою тактики реалізації стратегії. Визначальними є 2 тактичних рішення: щодо маркетингових витрат і часу реалізації. По суті на даному етапі складається план маркетингу на рік і розробляється маркетинговий бюджет.