Що таке ефективність маркетингу та як її вимірювати в інтерв’ю директора з маркетингу MegaMarketing ЮЛІЇ МИТРОХІНОЇ для журналу «Маркетинг і реклама».
ПОКАЗНИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГУ
1. І знову звернемося до суті даного поняття! Як, на Вашу думку, необхідно розуміти термін «ефективність маркетингової діяльності»? Не дивуйтеся, будь ласка! Ми впевнені, що не отримаємо навіть пару ідентичних визначень!
Ю.М.: Ефективність маркетингової діяльності — поняття досить широке. На сьогоднішній день можна оцінювати її за допомогою різних показників, як кількісних, так і якісних.
В цілому ефективність маркетингової діяльності можна визначити як ступінь досягнення цілей компанії (зокрема, маркетингових). Якщо мета — підвищити обсяги продажів, то основними показниками будуть обсяг продажів, кількість лідів, їхня вартість. Якщо мета — розвивати бренд, то основними показниками будуть охоплення цільової аудиторії, знання і впізнаваність бренду.
2. Як Ви думаєте, які критерії будуть найважливішими при визначенні ефективності маркетингу?
Ю.М.: Як правило, при розробці плану маркетингу встановлюються конкретні KPI, які треба досягти в процесі його реалізації. Звичайно ж, важливо, щоб ці показники були реалістичними та досяжними. Ключовими критеріями при визначенні ефективності маркетингу будуть саме ці контрольні показники.
3. Після того, як ми отримали критерії, перейдемо до Вашої точки зору, в чому ж можна виміряти ефект маркетингу? І додаткові підпитання: як Ви запропонуєте виміряти ефект збутової та комунікаційної діяльності компанії?
Ю.М.: Ефект маркетингу можна вимірювати різними показниками. Все залежить від того, які цілі та завдання поставлені. Якщо говорити про конверсійний маркетинг, то найбільш актуальними є такі метрики, як кількість і якість лідів, їхня вартість, CTR, показник конверсії. У брендовому маркетингу в першу чергу оцінюють показники охоплення цільової аудиторії, вартість охоплення, CTR, ER.
4. Які показники ефективності маркетингу, на Ваш погляд, на сьогодні найактуальніші?
Ю.М.: З огляду на те, що digital-інструменти маркетингу виходять сьогодні на перший план в діяльності будь-якої компанії, то і показники будуть пов’язані саме з цими інструментами. При цьому оцінюється ефективність кожного каналу комунікацій окремо і ефективність маркетингу в цілому.
5. Чи можете Ви навести приклади найбільш ефективних з точки зору маркетингу компаній в Україні і за кордоном? Чому в якості прикладів Ви обрали саме ці компанії?
Ю.М.: Щоб говорити про ефективність маркетингу, треба бачити і розуміти, що відбувається всередині компанії. Коли наше агентство працює над створенням і реалізацією стратегії маркетингу, то ми завжди занурюємося всередину бізнесу клієнта, щоб розуміти, що відбувається, правильно оцінювати та при необхідності своєчасно коригувати маркетингову стратегію. Яскрава рекламна кампанія ще не говорить про ефективність маркетингу компанії — треба знати витрати та результати, а також те, наскільки досягнуті поставлені цілі.
Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» №4 (295) квітень 2021.