Чому обрано чорний колір?
Щорічно в США в першу п’ятницю після Дня Подяки починається головне свято всіх шопоголіків — Black Friday (Чорна п’ятниця).
Насправді цей день, звичайно ж, зовсім не відповідає своїй назві. Адже це один з найяскравіших і очікуваних днів у році, день неймовірних знижок, які, як правило, коливаються від 30 до 90%, і саме з чорної п’ятниці на Заході починається сезон різдвяних розпродажів. «Чорна п’ятниця» потрапляє в проміжок між 23 і 30 листопада.
Родоначальником Black Friday, ще за багато років до її офіційного появи, прийнято вважати Френка Вулворта, адже саме він у кінці XIX століття придумав усіма улюблені розпродажі.
У місті Ланкастер (штат Пенсільванія) він влаштувався помічником продавця в невелику лавку. У ті часи в магазинах взагалі не було цінників, і продавці, перш ніж назвати ціну за товар, повинні були в розмові з’ясувати платоспроможність своїх покупців, неговіркий же Френк дуже страждав через свої обов’язки. Власне кажучи, це його і підштовхнуло на відчайдушний крок в один з днів, коли головний продавець був у від’їзді. Що ж він зробив? Він виклав на прилавок весь сезонний товар, а поруч поставив табличку з підписом «Все по 5 центів». Це і прийнято вважати першим розпродажем!
Почавши встановлювати тимчасові знижки на товари, продавці досить швидко прийшли до висновку, що найбільше товарів вони продають перед Різдвом, коли люди купують подарунки. Саме тому найбільш грандіозні розпродажі почали влаштовувати після Дня Подяки, щоб у людей була можливість встигнути зробити всі необхідні покупки перед святом, і встигнути доставити їх поштою свої рідним і близьким.
А ось сам термін «Чорна п’ятниця» з’явився тільки в 1966 році.
Існує дві основні версії походження назви цього дня. Перша версія свідчить, що вираз «Black Friday» першими стали вживати поліцейські з Філадельфії, шоковані величезними пробками на дорогах, які утворювалися на наступний день після Дня Подяки. За другою ж версією назва «Чорна п’ятниця» з’явилася, тому що в американській бухгалтерській звітності збитки позначаються червоним кольором, а прибуток — чорним. Можна легко здогадатися, що в п’ятницю після Дня подяки виручка була величезною, а чорний колір у звітності переважав.
Так чи інакше, але традиція грандіозних розпродажів мала грандіозний успіх, і стала поширюватися в інших країнах.