Про маркетинг в умовах коронакризи розповідає ЮЛІЯ МИТРОХІНА, керуючий партнер маркетингового агентства MegaMarketing в інтерв’ю для журналу «Маркетинг і реклама».
КРИЗА — ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ВИПРОБУВАННЯ КОМПАНІЇ НА МІЦНІСТЬ, А Й ШАНС ШУКАТИ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ БІЗНЕСУ
1. Які основні кризові загрози несе, на Ваш погляд, Covid-19 для економіки України?
Ю.М.: У силу того, що всі ми вимушено знаходимося на карантині, основними загрозами є падіння ВВП, зниження загального товарообігу (особливо це стосується туризму, HoReCa, рітейлу, організації івентів), банкрутство багатьох компаній (особливо маленьких і нових), зниження купівельної спроможності та купівельної активності, зростання безробіття. Негативних наслідків може бути дуже багато, частину ми вже спостерігаємо зараз, але багато чого буде залежати від того, як ми будемо виходити з карантину.
2. Які корективи в маркетингову діяльність внесе, на Вашу думку, коронавірус?
Ю.М.: Помилкою багатьох підприємців є відмова від маркетингу в умовах кризи. Однак саме маркетинг може допомогти ефективно пережити кризу та навіть розвиватися
Звичайно, слід скоротити витрати на неефективні інструменти маркетингу, перенаправити зусилля в онлайн-канали. Але і тут не варто забувати, що карантин змусив усіх перейти максимально в діджитал, а це означає, що конкуренція в онлайн-каналах буде зростати, як і в цілому комунікаційний шум.
3. Чи відчула конкретно Ваша компанія вплив сформованої епідемічної ситуації? Що Ви збираєтеся в даній ситуації робити?
Ю.М.: У нас маркетингове агентство, тому для нас кардинальних змін не відбулося, але ми їх відчуваємо через своїх клієнтів. Деякі проєкти були заморожені в силу того, що бізнес клієнта орієнтований на offline, змістилися орієнтири — зараз частіше звертаються за розробкою стратегії, маркетинговими дослідженнями, створенням пакета франшизи.
Ми підготували для наших клієнтів антикризовий пакет маркетингу, який допомагає сконцентрувати маркетингові зусилля на пошуку нових можливостей і розвивати бізнес навіть в умовах кризи.
3. Одним з напрямків маркетингової діяльності, яке в першу чергу страждає в умовах кризи, є маркетингові комунікації. Що можна запропонувати компаніям в плані трансформації комунікацій в кризових умовах?
Ю.М.: Маркетингові комунікації трансформуються. І в умовах наростаючого комунікаційного шуму навколо пандемії компаніям слід йти в ногу з часом:
- стати максимально близькими до своєї аудиторії — більше «живого» спілкування, рішення загальних проблем;
- тотальна діджіталізація — зараз це не просто данина моді, а життєво важлива необхідність для бізнесу;
- швидкість реакції — вона важлива зараз як ніколи, перемагає найшвидший;
- соціальна відповідальність — за можливості проявляйте її в своїх комунікаціях;
- актуалізація рекламних повідомлень відповідно до запитів ринку;
- розвиток внутрішніх маркетингових комунікацій — ваші працівники зараз потребують додаткової уваги;
- пошук нових колаборацій.
5. Чи можете Ви навести приклади ефективного маркетингу в умовах кризи, пов’язаного з пандемією?
Ю.М.: У наших умовах ключовими факторами успіху в маркетингу є швидкість, ступінь онлайн-присутності та соціальна відповідальність.
З огляду на те, що основними напрямками бізнесу, за рахунок яких зараз розвиваються багато компаній, є доставка товарів і виробництво медичних масок і антисептиків, тут можна згадати всіх, хто вчасно переорієнтував свою діяльність і сконцентрував свої зусилля на цих напрямках. Таких компаній досить багато, тому не буду всіх їх перераховувати.
Якщо говорити про швидкість, то прикладом ефективного маркетингу можна назвати колаборацію АТБ, «Розетки» і «Нової Пошти» щодо продажу і доставки «продуктових» пакетів АТБ — це було очікуване рішення, і це партнерство було одним з перших.
Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 4 (283) квітня 2020.