Інтерв’ю для журналу «Маркетинг і реклама»

ЮЛІЯ МИТРОХІНА, керуючий партнер маркетингового агентства MegaMarketing, Київ

ВСЮДИСУЩИЙ МАРКЕТИНГ РІЗНОМАНІТНИЙ, ЕФЕКТИВНИЙ І КОРИСНИЙ! АЛЕ ЕКСПАНСІЯ ТРИВАЄ!

1. Не викликає сумніву, що маркетинг має комерційні «коріння». Концепція взагалі розвивалася разом з розвитком ринку. Наскільки, на Ваш погляд, змінюється маркетинг у ході його експансії в некомерційні сфери діяльності людини?

Ю.М .: Маркетинг проникає в усі сфери життєдіяльності. Мабуть, неможливо уявити без нього будь-яку активність: будь то бізнес, політика, громадська діяльність або повсякденне життя. Інструменти маркетингу активно використовують сучасні політики, окремі особистості для розвитку персонального бренду. Кожен із нас, навіть не підозрюючи, використовує ті чи інші інструменти маркетингу: маркетингові дослідження при виборі товару, PR в соціальних мережах для вирішення будь-яких побутових проблем, email-маркетинг при пошуку роботи тощо.

2. В якій з численних сфер застосування (крім бізнесу, звичайно ж) використання маркетингу на даний момент, на Вашу думку, найбільш успішно?

Ю.М .: Якщо говорити про Україну, то найбільш яскравим кейсом 2019 року є передвиборча кампанія Володимира Зеленського. Це успішне поєднання політичного маркетингу з маркетингом особистостей. Були задіяні всі сучасні інструменти маркетингу: просування в соціальних мережах, чат-боти, зовнішня реклама, TV-реклама, PR-інструменти, розвиток особистого бренду, product-плейсмент, що в сукупності призвело до бажаних результатів.

3. Які інструменти та технології некомерційного маркетингу, на Ваш погляд, сьогодні є найбільш ефективними?

Ю.М .: Найбільш ефективними інструментами та технологіями некомерційного маркетингу є:

  • SMM — тут важливо охопити саме ті соціальні мережі, в яких є цільова аудиторія. Зараз, крім Facebook, Instagram і Telegram, все більшої популярності набувають Linkedin, TikTok. Треба розуміти, як використовувати ці соціальні мережі в кожному конкретному випадку.
  • PR завжди був ефективний, і зараз його популярність не знижується, а набуває нових інструментів за рахунок розвитку сучасних технологій.
  • Реклама — тут також важливо правильно вибрати місце її розміщення.

4. Чи можете Ви навести приклади застосування маркетингу в різних сферах життя (крім бізнес-сфери), які викликають захоплення своєю ефективністю?

Ю.М .: Як я вже говорила, найбільш успішним прикладом маркетингу поза бізнес-сферою можна назвати передвиборну кампанію Володимира Зеленського, яку можна використовувати в якості наочного посібника та розбирати кожен інструмент маркетингу в дії.

Як зарубіжний приклад можна назвати маркетинг екологічної активістки Грети Тунберг — прекрасно вибудувана стратегія сприяє приголомшливому зростанню її популярності по всьому світу.

Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 12 (279) грудень 2019.

Ефективний маркетинг в різних сферах життєдіяльності