Позиція іміджу компанії є найбільш вагомою детермінантою при розробці PR-стратегії.
Імідж — загальне враження, яке створюється у людей про ту чи іншу людину, продукт або компанію. Імідж завжди соціально обумовлений, впливає на громадську думку, кардинально впливає на результати ділової активності.
Ознаками іміджу є:
- Синтетичність. Планування діяльності, щоб справляти певне враження за допомогою бренду.
- Достовірність. Нікому не потрібен імідж, якщо він не користується довірою людей.
- Пасивність. Спочатку імідж є подобою компанії, а потім компанія стає подобою іміджу.
- Яскравість і конкретність. Імідж краще спрацьовує, якщо апелює до почуттів, швидко сприймається, коли зосереджується на певних рисах і яскраво висвічує один або кілька характерних ознак бренду.
- Спрощеність. Щоб уникнути небажаних ефектів, імідж повинен бути простіше, ніж представляється об’єкт. Найбільш ефективний імідж є простим і швидко запам’ятовується.
- Невизначеність. Імідж повинен встояти перед непередбаченим розвитком подій, змінами в смаках, відповідати бажанням різних людей.
Компанія повинна намагатися створювати єдиний образ для всіх груп громадськості, разом з тим при плануванні моделі іміджу варто формувати кожен аспект (компонент) іміджу. Такий підхід дозволить створити цілісний імідж, який забезпечить компанії прихильність різних груп громадськості.
Імідж компанії охоплює наступні складові:
1. Соціально-етичний аспект, який визначається:
- рівнем відповідності продукції (виробництва) екологічним і моральним нормам;
- значимістю продукції / послуг для регіону;
- рівнем травматизму на підприємстві;
- рівнем допомоги соціальним закладам, які є на балансі підприємства (дитсадки, спорткомплекси);
- рівнем соціальної, морально-етичної та економічної відповідальності перед працівниками, акціонерами та іншими групами громадськості;
- ступенем участі компанії в культурно-освітніх акціях, спортивних заходах;
- ступенем участі в ліквідації наслідків кризи, які викликані діями компанії та її здатності подолати труднощі;
- рівнем відповідності місцезнаходження та дизайну компанії навколишньому середовищу (критерій особливо важливий для рітейлу);
- значимістю економічних результатів діяльності для регіону діяльності;
- рівнем забезпеченості населення робочими місцями.
2. Внутрішньо-організаційний аспект:
- рівень корпоративної культури компанії;
- сприятливість морально-психологічного клімату;
- рівень конфліктності в колективі;
- рівень впізнаваності фірмового стилю;
- рівень компетентності представників і топ-менеджменту компанії;
- рівень компетентності представників компанії, які виступають перед ЗМІ;
- професійність зовнішнього вигляду персоналу компанії;
- можливість кар’єрного зростання;
- швидкість проходження по службових сходах;
- рівень оновлення устаткування;
- рівень привабливості екстер’єру та інтер’єру;
- ступінь доброзичливості персоналу;
- швидкість обслуговування;
- стиль управління;
- вміння делегувати повноваження;
- стиль ділових відносин;
- наявність / відсутність бар’єрів спілкування;
- особиста культура керівника та фахівців.
3. Діловий аспект:
- переваги перед конкурентами;
- рівень матеріально-технічного забезпечення;
- компетентність персоналу;
- популярність компанії в професійних колах;
- фінансова стабільність компанії;
- ділової рейтинг;
- надійність, виконання договірних зобов’язань.
4. Споживчий аспект:
- рівень лояльності клієнтів;
- рівень інформованості про бренд;
- ступінь територіальної доступності товару;
- рівень привабливості цінової політики компанії;
- рівень обслуговування.
Імідж — це образ, який створюється активними або пасивними діями в свідомості громадськості та надає довгострокові конкурентні переваги компанії.
Ретельно продумана PR-стратегія допоможе створити необхідний імідж для розвитку бренду компанії.
Джерело: