Особливої ​​уваги потребують до себе маркетингові стратегії, спрямовані на побудову відносин з клієнтами:

  • стратегії сегментації;
  • стратегії вибору цільового ринку;
  • стратегії позиціонування;
  • стратегії залучення й утримання покупців;
  • стратегії управління прихильністю покупців.

Стратегія сегментації впливає на рівень ефективності маркетингу і бізнесу в цілому.

В сучасних умовах компанії все частіше використовують стратегії диференційованого та індивідуалізованого маркетингу, в центрі яких знаходяться потреби та біль конкретних споживачів.

Стратегія вибору цільового ринку допомагає компанії визначити, скільки сегментів їй слід обслуговувати та яким чином. Виділяють:

  • Стратегію товарної спеціалізації – маркетингова діяльність орієнтована на певний вид товару, який пропонується різним покупцям.
  • Стратегію сегментной спеціалізації – маркетингова діяльність орієнтована на задоволення різних потреб одного сегмента.
  • Стратегію селективної спеціалізації – критеріями вибору цільового ринку є прибутковість і відповідність ресурсів і можливостей компанії.
  • Стратегію повного охоплення ринку – маркетингова діяльність орієнтована на задоволення потреб всього ринку.

Стратегія позиціонування дозволяє виділити компанію або бренд серед інших, забезпечити бажане місце на ринку та у свідомості покупців.

Стратегія позиціонування – це центральна ланка всієї стратегії маркетингу, оскільки саме стосовно неї складається весь комплекс маркетингових дій компанії. Виділяють:

  • позиціонування на основі різноманітності товарів;
  • позиціонування на співвідношенні «ціна-якість»;
  • позиціонування на стилі життя;
  • позиціонування на основі рівня обслуговування;
  • позиціонування на задоволенні специфічних потреб;
  • позиціонування на основі зручності, комфорту;
  • позиціонування на вигодах;
  • позиціонування за показниками якості;
  • позиціонування на іміджі;
  • позиціонування по персоналу;
  • позиціонування за походженням товару;
  • позиціонування по категорії клієнтів;
  • позиціонування на додаткових послугах.

З метою підвищення ефективності бізнесу розробляють стратегії, спрямовані на залучення та утримання клієнтів, а також на побудову ефективних довгострокових взаємин з цільовим ринком.

Серед маркетингових стратегій управління прихильністю покупців виділяють:

  • Придбання прихильності.
  • Формування прихильності.
  • Розвиток прихильності.
  • Активний розвиток прихильності.
  • Підтримка прихильності.
  • Стабілізація прихильності.
  • Зміцнення прихильності.
  • Збереження прихильності.

Залишити відповідь