Головне в маркетингу – викликати у споживача емоції

Головне в маркетингу – викликати у споживача емоції

Category : Маркетинг

Інтерв’ю журналу «Маркетинг і Реклама»
ЮЛІЯ МИТРОХІНА, експерт з маркетингу, керуючий партнер маркетингового агентства MegaMarketing, к.е.н.

НЕПЛАТОСПРОМОЖНІСТЬ? ПРОБЛЕМА!
АЛЕ ДЛЯ МАРКЕТОЛОГІВ НЕ ІСНУЄ НЕРОЗВ’ЯЗНИХ ПРОБЛЕМ!

  1. Хоча ми у вступі назвали неплатоспроможність населення «тотальною», але хочемо з’ясувати Вашу думку. Чи така гостра проблема неплатоспроможності населення на вітчизняному ринку? Може бути, хтось «згущує фарби»? Грошей завжди на все не вистачає, а маркетинг він і повинен витягнути на ринок наявні гроші…
    Ю.М .: Неплатоспроможність споживача – поняття відносне на сьогоднішній день. Люди не готові платити за неякісний сервіс, за нецікавий (нудний) продукт, за байдужість. У той же час люди готові платити чималі гроші за інновації, емоції, потрібні або модні продукти. Головне в сучасному вітчизняному маркетингу – викликати у споживача емоції. Саме під впливом емоцій люди готові сьогодні витрачати великі гроші.
  2. Як Ви вважаєте, яке місце займає неплатоспроможність в системі факторів, що визначають основні напрямки роботи вітчизняного маркетолога?
    Ю.М.: Компанії, які бачать неплатоспроможність населення одним із основних чинників, великий акцент роблять на знижки. Але всі маркетологи прекрасно знають, що знижки – це не вирішення проблеми. Більш того, знижки знижують цінність і маржинальність вашого бізнесу, споживач швидко звикає до них, і з кожним разом цей інструмент стає менш привабливим для компанії. Акцентувати увагу треба на інших факторах.
  3. На Вашу думку, які найбільш ефективні інструменти має вітчизняний маркетолог у своєму арсеналі в боротьбі проти неплатоспроможності ринку?
    Ю.М.: Найефективніший інструмент маркетингу – це розвиток бренду компанії та особистого бренду керівника. Люди тягнуться до сильних брендів і готові платити великі гроші за приналежність до них. Від цього вони відчувають саме ті емоції, які допомагають подолати проблеми неплатоспроможності. Інтернет просто рясніє життєвими прикладами того, на що готові різні люди заради придбання новенького iPhone.
  4. Чи можете Ви навести приклади ефективної роботи служби маркетингу, в яких фактор неплатоспроможності покупців був би мінімізований? (Будемо відверті: повністю його нейтралізувати неможливо!)
    Ю.М.: Якщо говорити про український ринок, то ефективними прикладами роботи маркетологів є компанії ОККО, «Нова Пошта», «Цитрус». Так, ОККО не женеться за низькою ціною, а дарує емоції: «ОККО – завжди гарна ідея!» Люди часто заїжджають туди випити кави або поїсти, а не просто заправитися бензином. «Нова Пошта» не прагне дати своїм клієнтам найнижчу ціну, а робить акцент на комфорті та зручності. «Цитрус», хоч і пропонує безліч знижок, але головний акцент робить на емоціях відвідувачів, які приходять до магазину познайомитися з гаджетами.

Повний варіант бліц-опитування читайте в друкованій версії журналу «Маркетинг і реклама» № 06 (261) Червень 2018.


Leave a Reply

ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ / КОНСУЛЬТАЦІЮ