Географічна (регіональна) організація відділу маркетингу — це об’єднання маркетингових дій відповідно до території, що обслуговується, тобто організаційна структура, в якій фахівці з маркетингу згруповані за окремими географічними регіонами.
Її застосування є доцільним, коли:
- територіальний радіус дій дуже великий, що ускладнює спеціалізацію маркетингових дій;
- територіальні ринки розрізняються між собою, що обумовлює відмінності маркетингових стратегій;
- через труднощі спеціалізації маркетингових дій виникає необхідність створення регіональних підрозділів, що володіють значною самостійністю.
Переваги даної оргструктури: маркетологи, які мешкають на обслуговуваних ними територіях, краще пізнають клієнтів, ефективніше працюють з мінімальними витратами коштів і часу.
Серед недоліків цієї структури слід відзначити дублювання робіт і проблеми координації.
Така організація дозволяє краще пізнати своїх споживачів на території, що обслуговується, та ефективно працювати з мінімальними витратами часу і коштів.
Дану структуру відділу маркетингу також називають «географічна або територіальна організація маркетингу».
Ми знаємо, як вибрати оптимальну структуру відділу маркетингу для кожного бізнесу.